Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
1. Ondernemer: AEGION, handelend onder de naam AEGION Olijfolie.
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
3. Overeenkomst: iedere afspraak tussen ondernemer en consument die via de webshop tot stand komt.
4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de wettelijke termijn de overeenkomst te ontbinden.
⸻
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
AEGION Olijfolie
E-mail: info@aegion.nl
Telefoon / WhatsApp: 0687322464
Adres : Jagerslaan 93
postcode: 7833EP
Stad : Nieuw Amsterdam
KVK nummer: 92173357
Btw-identificatienummer:NL004941142B27
⸻
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
⸻
Artikel 4 – Het aanbod
• Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk vermeld.
• Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten.
⸻
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de consument en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
⸻
Artikel 6 – Herroepingsrecht bij levering van producten
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@aegion.nl, Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
⸻
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens bedenktijd
• De consument dient zorgvuldig met het product en de verpakking om te gaan.
• Indien de consument het product terugstuurt en dit is beschadigd of de verpakking is meer beschadigd dan nodig was, kan een waardevermindering in rekening worden gebracht.
⸻
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht kan worden uitgesloten voor:
• Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben (zoals levensmiddelen).
• Producten die om hygiënische redenen niet retour kunnen indien de verzegeling is verbroken.
⸻
Artikel 9 – Kosten bij retour
De rechtstreekse kosten voor het terugsturen van het product komen voor rekening van de consument.
⸻
Artikel 10 – De prijs
Alle prijzen zijn inclusief btw. Eventuele verzendkosten worden duidelijk vermeld.
⸻
Artikel 11 – Conformiteit en garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid.
⸻
Artikel 12 – Klachtenregeling
1. Bij klachten dient de consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer via info@aegion.nl.
2. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de consument zich wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Deze bemiddelt gratis.
3. Indien er geen oplossing gevonden wordt, kan de consument de klacht voorleggen aan de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend.
⸻
Artikel 13 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
⸻
Artikel 14 - Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieën van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.
- Artikel -15 - Recht op bezwaar en andere rechten
U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door of in opdracht www.aegion.nl Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken
📑 Klachtenregeling
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@aegion.nl.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
